Pages

Thursday, November 3, 2011

បង្កើត​កម្មវិធី​ប្រើ​ប្រាស់ Flash ក្នុង​ទូរសព្ទដៃ

កន្លងមក​លោកអ្នក​បានដឹងអំពីរបៀបនៃការ​បង្កើត​កម្មវិធី​សម្រាប់​ទូរសព្ទដៃដោយ​ប្រើ​ប្រាស់​ភាសា C++ និង Java ME ។
​ នៅពេល​នេះយើងនឹងពន្យល់អំពីរបៀបនៃការ​បង្កើត​កម្មវិធី​ទូរសព្ទដៃ​សម្រាប់​ ប្រើ​ប្រាស់ Flash តាមរយៈ Carbide.C++​ដែល​ជា IDE មួយ​សម្រាប់​ប្រើ​ប្រាស់​ជាជំនួយ​ក្នុង​ការសរសេរកូដ​សម្រាប់​ទូរសព្ទដៃដោយ​ ប្រើ​ប្រាស់​ភាសា C++ ។
លោកអ្នក​ចាំបាច់ត្រូវស្វែងយល់ពីការ​ដំឡើង Carbide.C++ ព្រមទាំង S60 SDK សម្រាប់ ទូរសព្ទដៃ​ប្រភេទ Symbian តាមរយៈ​ទស្សនាវដ្តីអាន-ច្បាប់ទី១២ ឬ​ទំនាក់ទំនង​ផ្ទាល់​មកកាន់ការិយាល័យ​និពន្ធ​យើងខ្ញុំជាមុនសិន ។
សូម​បញ្ជាក់​ថា
​ កម្មវិធី​ដែល​លោកអ្នក​នឹង​បង្កើត មាន​សមត្ថភាព​ប្រើ​ប្រាស់​សម្រាប់​តែ​ប្រភេទ​ទូរសព្ទដៃ​ដែល​មាន ប្រព័ន្ធ​ប្រតិបត្តិការណ៍ Symbian តែប៉ុណ្ណោះ ។
ក្រោយពី​លោកអ្នក​បាន​ដំឡើង S60 SDK  និង Carbide.C++ រួចមក លោកអ្នក​ត្រូវអនុវត្តន៍តាមលំដាប់លំដោយដូចតំណាក់កាល​ខាងក្រោម​៖

១. ដំឡើង Flash plugins

​ លោកអ្នក​ត្រូវ copy file ដែល​មាន​ឈ្មោះ​ថា “com.nokia.flash.stub.template_1.0.0.011.jar” ដែល​មាន​ក្នុង CD ប្រចាំទស្សនាវដ្តីអាន-ANT ច្បាប់ទី១៤ នេះ ទៅកាន់ទីតាំង​ដែល​មាន​ទម្រង់ <carbide C++ installation path>/plugins ឧទាហរណ៍ៈ
C:\Symbian\Tools\ADT_1.0\Carbide.c++\plugins
មានន័យថា Carbide.C++ folder  ស្ថិត​ក្នុង​ទីតាំង C:\Symbian\Tools\ADT_1.0\
​បញ្ជាក់​៖ លោកអ្នក​ត្រូវបិទ​កម្មវិធី Carbide.C++ ជាមុនសិនមុននឹងអនុវត្តន៍តំណាក់កាលទី១

២. បើក​កម្មវិធី Carbide.C++ និង​បង្កើត Project

ក្រោយពី Carbide.C++ បាន​ដំណើរ​ការ​លោកអ្នក​ត្រូវ​បង្កើត project ថ្មីដោយ
  • ចូល File menu  New  Symbian OS Project  Next (ដូចរូប S01 និងសូមមើល video clip)

  • ដាក់​ឈ្មោះ​ឱ្យ Project  រួចចុច Next មើលរូប S03

  • ​ជ្រើសរើស​ប្រភេទ SDK ណាមួយ​ដែល​លោកអ្នក​បាន​ដំឡើង​និង​តម្រូវ​ទៅតាម​ជំនាន់​នៃ Symbian OS រួចចុច Finish មើលរូប S04

​បញ្ជាក់​៖ Flash Application មិនអាច​ដំណើរ​ការ​តាមរយៈ Emulator បានឡើយ ដូច្នេះចាំបាច់​លោកអ្នក​ត្រូវ​ជ្រើសរើស យក Phone Release (GCCE) ដែល​នឹងចាំបាច់ត្រូវ​ដំណើរ​ការដោយ​ផ្ទាល់​នៅលើ​ទូរសព្ទដៃពិតប្រាកដ ។

៣. ជំនួស Flash file ថ្មី​ដែល​ត្រូវ​ប្រើ​

ក្រោយពី ​បញ្ចប់​តំណាក់កាលទី២ លោកអ្នក​នឹងបាន Flash file ដោយស្វ័យប្រវត្តិមួយ​ដែល​មាន​ឈ្មោះ​ដូចគ្នា នឹង​ឈ្មោះ project ដែល​បានដាក់ ហើយស្ថិត​ក្នុង Data folder នៃ Project សូមមើលរូប S05 ។

​ លោកអ្នក​ត្រូវលប់ Flash file ដែល​វាបាន​បង្កើត​ឱ្យ ហើយត្រូវជំនួស​នូវ Flash file ថ្មី​ដែល​លោកអ្នក​បាន​បង្កើត ឬ មាន ដោយប្តូរ​ឈ្មោះ​ឱ្យ​ដូចគ្នាទៅនឹង Flash file ដែល​អ្នកបានលប់ (​ឈ្មោះ file ត្រូវដូចគ្នានឹង project)
​បញ្ជាក់​៖ ជាធម្មតាមិន​តម្រូវ​ឱ្យ Flash file ត្រូវមាន​ឈ្មោះ​ដូចគ្នានឹង Project នោះទេ
  • ក្រោយពីជំនួស flash file រួចរាល់ហើយសូម​ធ្វើការ build project ដោយការចុច Ctrl+B 
  • បន្ទាប់ពី project បាន build លោកអ្នក​នឹងទទួលបាន .sis និង .sisx file ក្នុង sis folder នៃ Project 
  • ​លោកអ្នក​ត្រូវ install មួយ​ក្នុង​ចំណោម files ទាំង២ខាងលើទៅកាន់ទូរសព្ទដៃពិតប្រាកដរួច​ដំណើរ​ការ
​កម្មវិធី​នោះពី​ក្នុង​ទូរសព្ទដៃ (សូមមើលរូបភាព Video ដែល​មាន​ក្នុង CD ប្រចាំលេខនេះ) រូប S06 បង្ហាញ​ពី​កម្មវិធី​
​ដែល​បាន​ដំណើរ​ការ​ក្នុង​ទូរសព្ទដៃពិតប្រាកដ ។

អត្ថបទនេះដកស្រង់ចេញពីទស្សនាវដ្ដី អាន "ANT" ច្បាប់ទី ១៤ ចេញផ្សាយខែ ឧសភា ឆ្នាំ ២០១0

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons