ទោះបីជាគេអាច ប្រើប្រាស់ប្រើប្រាស់ភាសាផ្សេងៗដូចជា Java ME, Python, Adobe Flash និង Web Widget សម្រាប់អភិវឌ្ឍន៍កម្មវិធីទូរសព្ទដៃដែលប្រើប្រាស់ Symbian OS បានក៏ដោយ ប៉ុន្តែលោកអ្នកត្រូវដឹងថា ភាសាដើមកំណើតដែលប្រើប្រាស់ក្នុងការបង្កើតប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិការណ៍ Symbian OS គឺជាភាសា C++ ។
តាមឯកសារផ្សេងៗ និង បទពិសោធន៍របស់ខ្ញុំបានបង្ហាញឱ្យឃើញថាភាសា C++ ជាភាសាដ៏ប្រសើរបំផុតក្នុងការប្រើប្រាស់សម្រាប់ការបង្កើតកម្មវិធី ទូរសព្ទដៃប្រភេទ Symbian OS ជាពិសេសទាក់ទងនឹងល្បឿននៃដំណើរការរបស់កម្មវិធី, ការគ្រប់គ្រង resources hardware, security ទៅលើកូដ និង ជាពិសេសបំផុតគឺការបង្កើតកម្មវិធីសម្រាប់លក់នៅលើទីផ្សារ ។
ក៏ ប៉ុន្តែទោះបីជាយ៉ាងណាក៏ដោយខាងលើគឺគ្រាន់តែ ជាទស្សនៈមួយរបស់ខ្ញុំដោយឈរលើការវិភាគដំណើការប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិការណ៍ និងការផ្តល់ឱ្យនៃ classes library (SDK) របស់ភាសានីមួយៗតែប៉ុណ្ណោះ ឯការអនុវត្តន៍ជាក់ស្តែងវាអាស្រ័យលើសមត្ថភាព និងបទពិសោធន៍នៃបុគ្គលម្នាក់ៗតែប៉ុណ្ណោះ ។
តម្រូវការក្នុងការបង្កើតកម្មវិធីដោយប្រើប្រាស់ Java ME
- លោកអ្នកត្រូវធ្វើការដំឡើងកម្មវិធី Sun Java Wireless Toolkit ឬ NetBeans IDE ដែលមានបញ្ចូល Java ME package (ក្នុងការអនុវត្តន៍នេះយើងនឹងប្រើ NetBeans IDE 6.8)ការដំឡើង NetBeans IDE 6.8
កម្មវិធី NetBeans IDE 6.8 ដែលមានរួមបញ្ចូលជាស្រេចនូវ Java ME និងរូបភាព Video បង្ហាញពីការ install និងការសរសេរ code គឺមានក្នុង CD ប្រចាំទស្សនាវដ្តីអាន “ANT” ច្បាប់ទី១៣ ចេញផ្សាយប្រចាំខែ មីនា-មេសា ឆ្នាំ២០១០ ។សាកល្បងបង្កើតកម្មវិធីទូរសព្ទដៃដំបូងបំផុតដោយភាសា Java ME
- ដំណើរការកម្មវិធី NetBeans IDE 6.8
- ជ្រើសរើស File menu New Project នឹងបានឃើញដូចរូបខាងក្រោម

- ជ្រើសរើស Java ME ពីប្រអប់ Categories បន្ទាប់មកជ្រើសរើសយក Mobile Application ពីប្រអប់ Project ដូចរូប M01 រួចចុច Next នឹងបានឃើញដូចរូបខាងក្រោម

- ដាក់ឈ្មោះ project (ឈ្មោះកម្មវិធី) ក្នុងប្រអប់ Project Name ក្នុងឧទាហរណ៍នេះសន្មត “HelloANTMobile”
- ជ្រើសរើសទីតាំងសម្រាប់រក្សាទុក Project ក្នុងឧទាហរណ៍នេះសន្មត “c:\temp”
- Check លើប្រអប់ Set as Main Project
- ដក check ពីប្រអប់ Create Hello MIDlet (មើលរួប M02) រួចចុច Next នឹងបានឃើញដូចរូបខាងក្រោម

- ជ្រើសរើសប្រភេទ Emulator ពីក្នុង Emulator Platform Combo box ក្នុងឧទាហរណ៍នេះនឹងជ្រើសរើសយក Java (TM) Platform Micro Edition SDK 3.0 និងប្រភេទ Device គឺ ClamshellCldcPhone1 មើលរូប M03
- ជ្រើសរើសយក CLDC-1.1 សម្រាប់ Device Configuration និង MIDP-2.0 សម្រាប់ Device Profile
- ចុច Finish button
បង្កើត Source file (MIDlet)
លោកអ្នកទើបតែបានបង្កើត Mobile Application project ឥឡូវនេះជាតំណាក់កាលដែលលោកអ្នកត្រូវ ធ្វើការបង្កើត MIDlet ដែលមានន័យថាលោកអ្នកត្រូវបង្កើត source code នៃ Application ដោយធ្វើដូចខាងក្រោម៖- ចុច mouse ខាងស្ដាំលើឈ្មោះ project ចុច New ចូល MIDlet…

- ដាក់ឈ្មោះ MIDlet ដែលត្រូវបង្កើតដូចបង្ហាញក្នុងរូប M05 រួចចុច Finish


- បន្ទាប់មកសូមធ្វើការបំពេញ code ដូចខាងក្រោម
/*
* To change this template, choose Tools | Templates
* and open the template in the editor.
*/
//import packages ប្រើសម្រាប់ Java ME APIs
import javax.microedition.midlet.*;
import javax.microedition.lcdui.*;
/**
* @author Kakada
*/
public class HelloANTMobileMidlet extends MIDlet implements CommandListener {
private Form form; //បង្កើត Form object ប្រើសម្រាប់ផ្ទុក controls ផ្សេងៗ (User Interface)
private Display display; //បង្កើត object តំណាងឱ្យ screen ដែលនឹងបង្ហាញក្នុងទូរសព្ទដៃ
private Command exit; //បង្កើត command object ដែលនឹងតំណាងឱ្យ exit command
//ជា called back function ដែលនឹងអនុវត្តន៍នូវពេលដែល MIDlet ចាប់ផ្តើមដំណើរការ
public void startApp () {
form = new Form ("Mobile Application Sample") ; //បង្កើត memory location សម្រាប់ Form object
exit = new Command ("Exit", Command.EXIT,1) ; //បង្កើត memory location សម្រាប់ command object
form.addCommand (exit) ; //បង្ហាញ exit command ទៅកាន់ Form object
form.setCommandListener (this) ; //register MIDlet ដើម្បីប្រើប្រាស់ command ដែលមានក្នុង Form
StringItem sitem = new StringItem (null,"Hello, ANT Magazine") ;//បង្កើត string object
form.append (sitem) ; //បង្ហាញ string ទៅកាន់ Form object
display = Display.getDisplay (this) ; //បង្កើត screen សម្រាប់បង្ហាញ Form object
display.setCurrent (form) ; //បង្ហាញ Form object ទៅកាន់ screen
}
//ជា called back function ដែលនឹងអនុវត្តន៍នៅពេលដែលបញ្ឈប់ MIDlet ជាបណ្តោះអាសន្ន
// ប៉ុន្តែជាធម្មតា វាមិនត្រូវបានប្រើប្រាស់ឡើយ
public void pauseApp () {
}
//ជា called back function ដែលនឹងអនុវត្តន៍នៅពេលដែល MIDlet បញ្ចប់ការប្រើប្រាស់ហើយ resources // ឬ objects ទាំងឡាយដែលបានប្រើដោយ MIDlet នឹងត្រូវបានលប់ចេញពី memory
public void destroyApp (boolean unconditional) {
}
//បង្កើតមុខងារនៃសកម្មភាព command ដែលនឹងអនុវត្តន៍នូវពេលដែល command object //ណាមួយបានកើតឡើង
public void commandAction (Command command, Displayable displayabe)
{
if (command == exit)
{
destroyApp (false) ;
notifyDestroyed () ; //ផ្តល់ព័ត៌មានថា MIDlet ត្រូវបានបញ្ចប់ការប្រើប្រាស់
}
}
} ដំណើរការកម្មវិធី
ក្រោយពីការបំពេញ code ត្រឹមត្រូវដូចបានបង្ហាញ លោកអ្នកអាចដំណើរការកម្មវិធីនេះដោយការចុច F6បន្ទាប់មកនឹងទទួលបានលទ្ធផលដូចខាងក្រោម ។

អត្ថបទនេះដកស្រង់ចេញពីទស្សនាវដ្ដី អាន "ANT" ច្បាប់ទី ១២ ចេញផ្សាយខែ មិនា ឆ្នាំ ២០១0



5:52 PM
seyha hun
0 comments:
Post a Comment